10 ditët e muajit Dhulhixheh
Nga dita e sotme fillon njëri prej muajve të shenjtë, muajit dhul-hixhe. Dhjetë ditët e para të këtij muaji, janë ditë në të cilat është betuar vetë Zoti i Lartësuar në Kuran, ku thotë:
وَالْفَجْرِ. وَلَيَالٍ عَشْرٍ.
“Pasha agimin! Pasha dhjetë netët (e para të muajit dhul-hixhe)!” (El-Fexhr, 1-2)
Ato janë ditët më të mira tek Zoti dhe shpërblimi i veprave të mira gjatë këtyre ditëve, është i shumëfishuar.
Dhjetë ditët e para të muajit dhul-hixhe sipas llogaritjeve të kalendarit tonë hënor janë ditë të zgjedhura prej Allahut mes ditëve të vitit. Përzgjedhja e një gjëje mbi një tjetër është e drejtë e Allahut, sepse Ai është Krijuesi dhe si i tillë Ai i di më së miri të veçantat e krijesave të Tij.
Allahu i Madhëruar thotë në Kuran: “Zoti yt krijon çfarë të dojë dhe zgjedh. Nuk u takon atyre zgjedhja. I lartësuar qoftë Allahu nga ajo që i shoqërojnë.” (el-Kasas, 68)
Ibn el-Kajjimi (r.h.) thotë: “Allahu i Madhëruar zgjedh prej çdo lloji më të lartën dhe më të mirën, siç zgjodhi prej melekëve Xhibrilin, prej njerëzve Muhamedin, prej qiejve më të lartin, prej vendeve Mekën, prej muajve muajt e shenjtë, prej netëve natën e Kadrit, prej ditëve ditën e xhuma, prej natës mesin e saj (koha e namazit të jacisë) dhe prej njësive kohore kohët e namazeve.”
Katër muajt e shenjtë, janë muaj të zgjedhur dhe të preferuar tek Zoti. Lidhur me këta 4 muaj, në Kuran thuhet:
“Me të vërtetë, numri i muajve te Allahu është 12, sipas Librit të Allahut, prej ditës që i ka krijuar qiejt dhe Tokën. Katër prej tyre janë të shenjtë; ky është besim i drejtë. Prandaj, mos i bëni vetes dëm, duke i shkelur këta muaj.” (et-Tevbe, 36)
Këta 4 muaj të preferuar nga vetë Zoti janë: dhul-kade, dhul-hixhe, muharrem dhe rexheb. “Prandaj, mos i bëni vetes dëm, duke i shkelur këta muaj!” (et-Tevbe, 36) Në fakt, dëmtimi i vetes është i ndaluar në të gjithë muajt, por në këta 4 muaj është më e rëndë.
Dhjetë ditët e para të muajit dhul-hixhe kanë këtë status të privilegjuar, pasi janë ditët e një muaji të shenjtë. Veç kësaj, dhul-hixhe është një nga tre muajt ku bëhet nisja për haxhillëk: “Koha e haxhillëkut është në muaj të caktuar.” (el-Bekare, 197) dhe këta tre muaj janë: shevali, dhul-kade dhe dhul-hixhe. Përveç shevalit, dhul-kade dhe dhul-hixhe janë edhe muaj të haxhillëkut edhe muaj të shenjtë.
Në këto 10 ditë, zhvillohen shumica e ritualeve të haxhillëkut, si dita e Arafatit dhe dita e Bajramit.
Dita e therjes së kurbaneve është një nga këto 10 ditë të mira. Dita e Arafatit është dita më e mirë e vitit, ashtu siç është Nata e Kadrit nata më e mirë e vitit.
Ashtu siç janë 10 netët e fundit të ramazanit netët më të mira të vitit, 10 ditët e dhul-hixhes janë 10 ditët më të mira të vitit.
Prej muslimanit pritet që këto 10 ditë kaq me vlerë tek Zoti, t’i mbushë me ibadet dhe vepra të mira. Në një hadith, Pejgamberi a.s. thotë: ”Gjatë jetës tuaj, Zoti u dërgon puhiza, prandaj ekspozohuni ndaj tyre.”
Herë pas here, Allahu i Lartësuar na ofron shanse të ndryshme në sezone të ndryshme. Këto shanse i shfrytëzojnë njerëzit e bindur dhe të devotshëm. Është e njëjta gjë që ndodh me bizneset, të cilat kanë sezone të caktuara ku të ardhurat e tyre shtohen maksimalisht.
Allahu i Plotfuqishëm ka dashur që edhe ata që synojnë kënaqësitë e botës tjetër, të kenë shanset e tyre për shtimin e sevapit dhe shpërblimit.
Kështu, muaji ramazan, 10 ditët e dhul-hixhes, 4 muajt e shenjtë etj…, janë sezone dhe shanse për shtimin e shpërblimit. Të gjitha këto janë shanse të cilat Zoti ua ofron robërve të Tij, për tu afruar më shumë me Krijuesin e tyre, nëpërmjet veprave të mira dhe distancimit nga ligësitë.
Ndër veprat e mira që preferohen të bëhen këto ditë janë tesbihet (subhanallah), tahmid (elhamdulilah), tehlil (la ilahe il-lallah), tekbir (Allahu ekber).
Tregohet se shokët e Pejgamberit (a.s.) e përmendnin shpesh Zotin këto 10 ditë, madje edhe kur kishin dalë në pazar për të shitur e blerë. Kur takoheshin me njëri-tjetrin ata bënin tekbir, saqë gumëzhinte i gjithë tregu nga tekbiri.
Një vepër e pëlqyer këto ditë është edhe dhënia e sadakës, shpërblimi i të cilës shumëfishohet.
Preferohet gjithashtu edhe agjërimi i 9 ditëve të dhul-hixhes, e në veçanti agjërimi i ditës së Arafatit, pasi që Pejgamberi (a.s.) ka thënë: ”Agjërimi i ditës së Arafatit, i fshin gjynahet e vitit të kaluar dhe të ardhshëm.”
Për haxhilerët nuk preferohet agjërimi i kësaj dite, sepse vetë Pejgamberi (a.s.) nuk e ka agjëruar këtë ditë. Ai hante e pinte këtë ditë, me qëllim që njerëzit ta shihnin dhe të mos e agjërojnë.